لوگوی سورمه ای آمارفکت

استاندار تهران: اگر کسی بیکار است برای شغل به ما مراجعه کند/نرخ بیکاری در استان تهران

آمار درمورد وضعیت بیکاری در ایران چه می‌گوید؟

استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که یکی از مسائلی که در شهرهای استان تهران موجب وقوع جرم می‌شود آمار بیکاری است؛ قبول دارید؟ گفت: ببینید ما الان در برخی محله‌های آسیب پذیر تهران فراخوانی دادیم که هر کس بیکار است آماده‌ایم او را مشغول به کار کنیم. در برخی مراکز شاهدیم فرد شغلی ندارد اما از ایجاد شغل برای خودش نیز استقبال نمی‌کند. این افراد وارد چرخه‌ای شده‌اند که حتی نمی‌توانیم با آنان درباره شغل گفت وگو کنیم. در چنین مراکزی آمار بزه بالاست اما در جهت مخالف آن می‌بینیم هر جا اشتغال ایجاد شده است آمار بزه کاهش یافته است.

مقایسه نرخ بیکاری در مناطق شهری و روستایی را اینجا ببینید.

حشمت‌اله عسگری با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری در استان تهران گفت:‌ نرخ بیکاری استان تهران در بهار ۱۴۰۱ حدود ۷.۸ درصد اعلام شده که ۱.۴ درصد از نرخ بیکاری کشور پایین‌تر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: استان تهران جزو معدود استان‌هایی است که به صورت پیاپی نرخ مشارکت نیروی کار در آن در حال افزایش است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، وی بیان کرد: نرخ مشارکت نیروی کار در بهار سال جاری ۴۰.۹ درصد است که نسبت به بهار سال گذشته  دو دهم (۰.۲) درصد افزایش دارد. در مدت مشابه در کل کشور نرخ مشارکت پنج دهم (۰.۵) درصد کاهش داشته است. 

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر وارد صفحه چندرسانه‌ای آمارفکت شوید.