آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه خدمات به تفکیک استان (سال 1401)

آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه خدمات به تفکیک استان در سال 1401 نشان می‌دهد، بیشترین تعداد تعاونی فعال در زمینه خدمات در استان خراسان رضوی قرار داشته است.

آمار امروز را در آمارفکت بخوانید.

طبق آخرین آماری که آمارفکت از وبسایت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به دست آورده است؛ آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه خدمات به تفکیک استان نشان داده است که در سال 1401 تعداد تعاونی‌های خدمات در استان خراسان رضوی بیشتر از تعاونی‌های خدمات باقی کشور بوده است. تعداد این نوع تعاونی‌ها در این استان در سال 1401 به 1778 شرکت تعاونی رسیده است.

آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه خدمات به تفکیک استان نشان داده است که در سال 1401، شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه خدمات به‌طور گسترده در سراسر استان‌های ایران فعالیت داشته‌اند و خراسان رضوی با 1778 تعاونی در صدر این فهرست قرار دارد. این موضوع نشان‌دهنده فعالیت گسترده و نیاز بالا به خدمات متنوع در این استان پرجمعیت است. پس از آن، تهران با 1381 شرکت تعاونی خدماتی در رتبه دوم قرار دارد که باتوجه به مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور، کاملاً منطقی است. مازندران نیز با 1230 شرکت تعاونی خدماتی در رتبه سوم قرار دارد، که باتوجه به جاذبه‌های گردشگری این استان، نیاز به خدمات گسترده‌ای در این منطقه وجود دارد.

آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه خدمات به تفکیک استان نشان داده است که فارس با 1223 و آذربایجان شرقی با 1216 تعاونی، از دیگر استان‌های پر فعالیت در زمینه خدمات هستند. این ارقام نشان‌دهنده نیاز مستمر این استان‌ها به گسترش زیرساخت‌های خدماتی برای حمایت از صنایع، گردشگری، و سایر بخش‌های اقتصادی است.

آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه خدمات به تفکیک استان نشان داده است که استان‌های کرمان با 853، بوشهر با 758 و اصفهان با 637 تعاونی خدماتی، نیز از استان‌هایی هستند که به‌دلیل توسعه اقتصادی و صنعتی، نیاز بالایی به خدمات متنوع دارند. گلستان با 627 و کرمانشاه با 569 شرکت تعاونی خدماتی نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند، که این نشان‌دهنده توسعه اقتصادی این استان‌ها و نیاز آن‌ها به تعاونی‌های خدماتی است.

در استان‌های با جمعیت کمتر و کمتر توسعه‌یافته، مانند ایلام با 387، کردستان با 397 و کهگیلویه و بویراحمد با 498 تعاونی خدماتی، هنوز هم نیاز به خدمات متنوع وجود دارد. استان‌های سیستان و بلوچستان با 360، چهارمحال و بختیاری با 350 و اردبیل با 355 تعاونی، نشان می‌دهند که در این مناطق نیز تقاضا برای خدمات رشد کرده است.

آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه خدمات به تفکیک استان نشان داده است که استان‌های همدان، قم، و سمنان با تعداد نسبتاً کم‌تری از تعاونی‌های خدماتی، یعنی 243، 185 و 170 تعاونی، در رده‌های پایین‌تر قرار دارند. استان‌های صنعتی و پرجمعیتی مانند البرز با 93 تعاونی و قزوین با 100 تعاونی در زمینه خدمات نیز در انتهای فهرست قرار گرفته‌اند.

این تفاوت‌ها نشان‌دهنده نقش جمعیت، توسعه اقتصادی، و نیازهای خاص هر منطقه در توزیع تعاونی‌های خدماتی است.

برای کسب اطلاعات و آمارهای بیشتر در حوزه‌‌ی اقتصاد کلیک کنید.

آمارهای مرتبط:

آمار تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوی در استان آذربایجان شرقی به تفکیک ارگان

آمار تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در استان آذربایجان غربی به تفکیک ارگان

آمار تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به تفکیک حالت

نمای کلی آمار

بازه آماری

1401

تاریخ بروزرسانی

دانلود فایل Excel

آمارهای مرتبط