آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه فرش دستباف به تفکیک استان (سال 1401)


آمار
 تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه فرش دستباف به تفکیک استان در سال 1401 نشان می‌دهد، بیشترین تعداد تعاونی فعال در زمینه فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی قرار داشته است.

آمار امروز را در آمارفکت بخوانید.

طبق آخرین آماری که آمارفکت از وبسایت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به دست آورده است؛ آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه فرش دستباف به تفکیک استان نشان داده است که در سال 1401 تعداد تعاونی‌های فرش دستباف در استان آذربایجان شرقی بیشتر از تعاونی‌های فرش دستباف باقی کشور بوده است. تعداد این نوع تعاونی‌ها در این استان در سال 1401 به 116 شرکت تعاونی رسیده است.

آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه فرش دستباف به تفکیک استان نشان داده است که در سال 1401، شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه فرش دستباف در ایران به‌طور گسترده در سراسر استان‌ها توزیع شده‌اند. آذربایجان شرقی با 116 شرکت تعاونی فرش دستباف، به عنوان پیشتاز این صنعت شناخته می‌شود، که نشان از تاریخ و فرهنگ غنی این استان در تولید فرش دستباف دارد. استان لرستان با 95 شرکت تعاونی در رتبه دوم قرار دارد و نشان‌دهنده‌ی حضور پررنگ این هنر در این منطقه است.

آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه فرش دستباف به تفکیک استان نشان داده است که فارس و خراسان رضوی نیز به ترتیب با 92 و 81 شرکت تعاونی فرش دستباف، از دیگر استان‌های فعال در این حوزه هستند. کرمان با 63 و تهران با 55 شرکت تعاونی نیز نقش مهمی در تولید و ترویج فرش دستباف ایفا می‌کنند.

آمار تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در زمینه فرش دستباف به تفکیک استان نشان داده است که استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران نیز هرکدام با بیش از 40 شرکت تعاونی، در زمینه تولید فرش دستباف فعال هستند. استان‌های ایلام، گلستان، و خوزستان نیز به ترتیب با 41، 38 و 37 شرکت تعاونی، نقش قابل‌توجهی در این صنعت دارند.

برخی استان‌ها مانند قم و البرز با تعداد کمتری از شرکت‌های تعاونی (6 و 5 شرکت)، در مقایسه با استان‌های بزرگ‌تر، کمتر درگیر تولید فرش دستباف هستند. به‌طور کلی، این آمار نشان‌دهنده تمرکز تولید فرش دستباف در استان‌های تاریخی و فرهنگی کشور است، اما در بسیاری از مناطق دیگر نیز فعالیت‌های مرتبط با این صنعت ادامه دارد.

برای کسب اطلاعات و آمارهای بیشتر در حوزه‌‌ی اقتصاد کلیک کنید.

آمارهای مرتبط:

آمار تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوی در استان آذربایجان شرقی به تفکیک ارگان

آمار تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در استان آذربایجان غربی به تفکیک ارگان

آمار تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به تفکیک حالت

نمای کلی آمار

بازه آماری

1401

تاریخ بروزرسانی

دانلود فایل Excel

آمارهای مرتبط