آمار تعداد لاشه‌های گاو قابل مصرف به تفکیک استان (سال 1402)

آمار تعداد لاشه‌های گاو قابل مصرف به تفکیک استان که در وبسایت آماری مرکز آمار ایران منتشرشده است نشان می‌دهد که در سال 1402 بیشترین تعداد گاو قابل استفاده در استان تهران قرار داشته است.

آمار امروز را در آمارفکت بخوانید.

طبق آخرین آماری که آمارفکت از وبسایت آماری مرکز آمار ایران به دست آورده است؛ آمار تعداد لاشه‌های گاو قابل مصرف به تفکیک استان نشان داده است که در سال 1402 بیشترین تعداد گاو قابل مصرف در بین استان‌های ایران در استان تهران بوده است. در این استان در سال 1402 تعداد گاوهای قابل مصرف به 207942 لاشه رسیده است.

آمار تعداد لاشه‌های گاو قابل مصرف به تفکیک استان نشان داده است که تفاوت‌های چشمگیر در تولید و ذبح گاوها در ایران است. استان تهران با 207,942 رأس بالاترین تعداد را به خود اختصاص داده که ناشی از تقاضای بالای گوشت گاو در پایتخت و جمعیت زیاد آن است. این وضعیت بیانگر اهمیت تهران به عنوان یک بازار بزرگ برای محصولات دامی است.

آمار تعداد لاشه‌های گاو قابل مصرف به تفکیک استان نشان داده است که استان گیلان با 92,653 رأس در رتبه دوم قرار دارد. شرایط اقلیمی مناسب و فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری در این استان می‌تواند دلیل این آمار باشد. همچنین، خراسان رضوی با 84,400 رأس به عنوان یکی از مراکز بزرگ تولید گوشت در شمال شرق کشور شناخته می‌شود و این امر به نوبه خود تأثیر مثبتی بر تأمین نیاز بازار دارد.

آمار تعداد لاشه‌های گاو قابل مصرف به تفکیک استان نشان داده است که سیستان و بلوچستان با 78,055 رأس نشان‌دهنده توانمندی‌های دامپروری در مناطق با چالش‌های اقلیمی است. این آمار ممکن است به دلیل شیوه‌های خاص پرورش دام و تناسب با شرایط منطقه‌ای باشد. آذربایجان شرقی نیز با 76,447 رأس سهم مهمی در تولید گوشت گاو دارد و می‌توان به تنوع دامپروری در این استان اشاره کرد.

آمار تعداد لاشه‌های گاو قابل مصرف به تفکیک استان نشان داده است که استان‌های اصفهان (72,064 رأس) و فارس (52,255 رأس) نیز نشان‌دهنده تولید خوب گوشت گاو هستند، در حالی که مازندران و قزوین با 50,413 و 47,692 رأس به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند. این توزیع نشان‌دهنده اهمیت دامپروری در این استان‌ها و نیز تنوع محصولات دامی در کشور است.

سایر استان‌ها مانند خوزستان، لرستان و کرمان به تدریج از 39,415 تا 31,618 رأس در تولید گوشت گاو سهم دارند، که نشان‌دهنده دامنه وسیع فعالیت‌های دامپروری در ایران است. با توجه به توزیع نابرابر در برخی استان‌ها، می‌توان به این نتیجه رسید که تقاضا، شرایط اقلیمی و مدیریت منابع، عوامل مؤثری در تولید گوشت گاو به شمار می‌آیند.

استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد با تعدادهای پایین‌تری مانند 2,076 و 1,799 رأس نشان می‌دهند که این مناطق هنوز در مراحل ابتدایی توسعه دامپروری قرار دارند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

رای کسب اطلاعات و آمارهای بیشتر در حوزه‌‌ی کشاورزی و دامپروری کلیک کنید.

آمارهای مرتبط:

آمار سرانه مصرف گوشت بر حسب نوع آن در ایران

آمار میزان سرانه عرضه گوشت در ایران

آمار میزان تولید سویا در ایران

نمای کلی آمار

بازه آماری

1402

تاریخ بروزرسانی

دانلود فایل Excel

آمارهای مرتبط