آمار تعداد انشعابات آب ایران به تفکیک نوع انشعاب (سال 1402)

آمار تعداد انشعابات آب ایران به تفکیک نوع انشعاب که در سالنامه وزارت نیرو در سال 1402 منتشر شده است نشان می‌دهد که تعداد انشعابات آب ایران بیشتر در مصرف خانگی استفاده شده است. طبیعی است که انشعابات آب بیشتر صرف مصارف خانگی شود.

آمار امروز را در آمارفکت بخوانید.

طبق آماری که آمارفکت از وبسایت آماری وزارت نیرو به دست آورده است؛ آمار تعداد انشعابات آب ایران به تفکیک نوع انشعاب نشان داده است که تعداد انشعابات آب ایران در مصارف خانگی بیشتر از مصارف غیر خانگی است. تعداد انشعابات مصارف خانگی در سال 1402 به 21679331 فقره رسیده است.

آمار تعداد انشعابات آب ایران به تفکیک نوع انشعاب نشان داده است که توزیع تعداد انشعابات به تفکیک خانگی و غیرخانگی است. طبق این آمار، تعداد انشعابات آب خانگی 21,679,331 فقره بوده که بخش عمده‌ای از مصرف‌کنندگان را شامل می‌شود. این عدد نشان‌دهنده گستردگی دسترسی به آب شرب و استفاده خانگی در سطح کشور است.

از سوی دیگر، آمار تعداد انشعابات آب ایران به تفکیک نوع انشعاب نشان داده است که تعداد انشعابات آب غیرخانگی 345,174 فقره است. این انشعابات به مصرف‌های غیرمسکونی مانند تجاری، صنعتی، و خدماتی اشاره دارند که در مقایسه با انشعابات خانگی، تعداد کمتری دارند. این تفاوت بزرگ در تعداد انشعابات میان دو بخش خانگی و غیرخانگی، بیانگر تمرکز بیشتر شبکه آب‌رسانی بر تامین نیازهای خانوارها و مصرف خانگی است.

به طور کلی، آمار تعداد انشعابات آب ایران به تفکیک نوع انشعاب نشان داده است که اولویت و تمرکز زیرساخت‌های آب‌رسانی در ایران بر بخش مسکونی و تامین آب شرب خانوارها است.

برای کسب اطلاعات و آمارهای بیشتر در حوزه‌ آب و فاضلاب کلیک کنید.

آمارهای مرتبط:

آمار سالانه سهم برداشت آب شیرین برای کشاورزی از کل برداشت آب در ایران

آمار سالانه سهم برداشت آب شیرین برای بخش خانگی از کل برداشت آب در ایران

نمای کلی آمار

بازه آماری

1402

تاریخ بروزرسانی

منبع

دانلود فایل Excel

آمارهای مرتبط