آمار متوسط مصرف آب خانگی به تفکیک واحد و مشترک (سال 1402)

آمار متوسط مصرف آب خانگی به تفکیک واحد و مشترک که در سالنامه وزارت نیرو در سال 1402 منتشر شده است نشان می‌دهد که مصرف مشترک خانگی با توجه به شرایط کم آبی ایران بسیار بالا است.

آمار امروز را در آمارفکت بخوانید.

طبق آماری که آمارفکت از وبسایت آماری وزارت نیرو به دست آورده است؛ آمار متوسط مصرف آب خانگی به تفکیک واحد و مشترک نشان داده است که مصرف مشترک‌های خانگی در هر شبانه روز به 646 لیتر در هر شبانه روز رسیده است که با توجه به شرایط آبی ایران این مصرف بسیار بالا است.

آمار متوسط مصرف آب خانگی به تفکیک واحد و مشترک نشان داده است که هر مشترک خانگی به‌طور متوسط 646 لیتر آب در شبانه‌روز مصرف می‌کند. این آمار بیانگر میزان آبی است که یک خانوار یا یک مشترک از شبکه آب شهری استفاده می‌کند. همچنین، متوسط مصرف آب برای هر واحد خانگی 460 لیتر در شبانه‌روز است که به‌طور خاص به هر واحد مسکونی اشاره دارد.

آمار متوسط مصرف آب خانگی به تفکیک واحد و مشترک نشان داده است که تفاوت میان این دو عدد به ساختار و تعداد واحدهای موجود در هر مشترک بازمی‌گردد. در مواردی که چند واحد مسکونی در یک اشتراک قرار دارند، مصرف کلی میان آن‌ها تقسیم می‌شود و بنابراین میزان مصرف به ازای هر واحد کمتر از کل مصرف اشتراک خواهد بود.

آمار متوسط مصرف آب خانگی به تفکیک واحد و مشترک نشان داده است که مصرف نسبتاً بالای آب در خانوارهای ایرانی است که می‌تواند ناشی از الگوهای مصرف روزمره، شرایط اقلیمی، و دسترسی به منابع آب باشد.

برای کسب اطلاعات و آمارهای بیشتر در حوزه‌ آب و فاضلاب کلیک کنید.

آمارهای مرتبط:

آمار سالانه سهم برداشت آب شیرین برای کشاورزی از کل برداشت آب در ایران

آمار سالانه سهم برداشت آب شیرین برای بخش خانگی از کل برداشت آب در ایران

نمای کلی آمار

بازه آماری

1402

تاریخ بروزرسانی

منبع

دانلود فایل Excel

آمارهای مرتبط