آمار تعداد نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی به تفکیک استان (سال 1401)

آمار تعداد نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی به تفکیک استان در سال 1401 که در سالنامه آماری فرهنگ و هنر منتشر شده است نشان داده است که در سال 1401 تعداد نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در استان خوزستان نسبت به باقی استان‌ها بیشتر بوده است.

آمار امروز را در آمارفکت بخوانید!

طبق آخرین آماری که آمارفکت از وب سایت آماری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست آورده است، آمار تعداد نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی به تفکیک استان حاکی از آن است که در سال 1401 استان خوزستان با برگزاری 309 نمایشگاه هنرهای تجسمی، بیشترین تعداد این نمایشگاه را در بین استان‌های ایران داشته است.

آمار تعداد نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی به تفکیک استان نشان داده است که استان خوزستان با 309 نمایشگاه در صدر جدول قرار دارد که نشان‌دهنده فعالیت هنری گسترده و علاقه مردم این استان به هنرهای تجسمی است. گلستان با 248 نمایشگاه و کرمانشاه با 219 نمایشگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند که این استان‌ها نیز با داشتن تعداد زیادی نمایشگاه، جایگاه مهمی در این حوزه دارند.

آذربایجان شرقی با 174 نمایشگاه و تهران با 158 نمایشگاه در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. این آمار برای تهران، به‌عنوان پایتخت کشور، نسبتاً پایین است که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند تمرکز سایر فعالیت‌های فرهنگی در این شهر باشد.

آمار تعداد نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی به تفکیک استان نشان داده است که استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به ترتیب با 149 و 140 نمایشگاه نیز فعالیت‌های هنری چشمگیری دارند. همچنین یزد و مرکزی با 119 و 118 نمایشگاه نشان از حضور فعال هنرمندان در این مناطق می‌دهند.

در رده‌های پایین‌تر جدول، استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد با 20 نمایشگاه و لرستان با 19 نمایشگاه قرار دارند. بوشهر با تنها 4 نمایشگاه کمترین فعالیت هنری را در این حوزه داشته است.

برای کسب اطلاعات و آمارهای بیشتر در حوزه‌‌ی فرهنگ ، هنر و گردشگری کلیک کنید.

آمارهای مرتبط:

آمار سهم مستقیم گردشگری تهران در اشتغال در ایران

آمار تعداد گردشگران ورودی به ایران

آمار امتیاز کشورها در شاخص رقابت پذیری سفر و گردشگری

نمای کلی آمار

بازه آماری

1401

تاریخ بروزرسانی

دانلود فایل Excel

آمارهای مرتبط