آمار وضعیت مراجعین بیمارستانی (سال 1401)

There was an issue displaying the chart. Please edit the chart in the admin area for more details.

آمار وضعیت مراجعین بیمارستانی که در سالنامه آماری اطلاعات بیمارستانی سال 1401 منتشر شده است نشان می‌دهد، که در سال 1401 بیشتر مراجعه‌ها به بخش‌های پاراکلینیک بوده است.

آمار امروز را در آمارفکت بخوانید.

طبق آخرین آماری که آمارفکت از وبسایت آماری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دست آورده است؛ آمار وضعیت مراجعین بیمارستانی حاکی از آن است که در سال 1401 حدود 204 میلیون مراجعه به بخش پاراکلینیک شده است که نسبت به تعداد مراجعین بقیه بخش‌ها بیشتر بوده است.

آمار وضعیت مراجعین بیمارستانی نشان داده است که بخش‌های پاراکلینیک بیمارستانی با 204,620,903 مراجعه کننده، بیشترین تعداد مراجعین را به خود اختصاص داده است. این رقم نشان‌دهنده نیاز بالای جامعه به خدمات پاراکلینیک نظیر آزمایشات، تصویربرداری‌ها و سایر خدمات تخصصی می‌باشد. بخش پاراکلینیک نقش مهمی در تشخیص و پیگیری درمان بیماری‌ها دارد و نیاز به تقویت و بهبود زیرساخت‌ها در این حوزه احساس می‌شود.

درمانگاه‌ها با 93,172,272 مراجعه کننده در جایگاه دوم قرار دارند. درمانگاه‌ها خدمات اولیه درمانی را ارائه می‌دهند و نقش مهمی در سیستم بهداشتی کشور ایفا می‌کنند. این تعداد بالای مراجعین نشان‌دهنده اهمیت درمانگاه‌ها در ارائه خدمات اولیه و دسترسی آسان‌تر به خدمات درمانی برای عموم مردم است.

آمار وضعیت مراجعین بیمارستانی نشان داده است که بخش‌های ستاره‌دار با 66,821,667 مراجعه کننده، نشان‌دهنده تقاضای بالای بیماران برای دریافت خدمات تخصصی و پیشرفته می‌باشد. این بخش‌ها معمولاً خدمات تخصصی‌تری ارائه می‌دهند و برای بیماران با نیازهای خاص و پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بخش بستری با 10,190,341 مراجعه کننده، کمترین تعداد مراجعین را دارد. این طبیعی است چرا که بستری شدن در بیمارستان معمولاً برای شرایط جدی‌تر و درمان‌های طولانی‌مدت نیاز است. این تعداد نسبت به سایر بخش‌ها کمتر است اما نشان‌دهنده اهمیت ویژه این بخش در مدیریت بیماری‌های حاد و نیازمند مراقبت ویژه می‌باشد.

برای کسب اطلاعات و آمارهای بیشتر در حوزه‌‌ی بهداشت و درمان کلیک کنید.

آمارهای مرتبط:

آمار میزان شیوع افسردگی در بین مردان و زنان ایرانی

آمار شیوع افسردگی بر اساس سن در ایران

آمار شیوع اوتیسم به تفکیک جنسیت در ایران

نمای کلی آمار

بازه آماری

1401

تاریخ بروزرسانی

دانلود فایل Excel

آمارهای مرتبط